Facebook pixel Facebook pixel
Till innehåll
Ur föreställningen Lead Us 2023.
Lead Us. Foto: José Figueroa

Om Föreningen

Välkomna till Karlshamns Riksteaterförening!

Karlshamns Riksteaterförening är en ideell förening som arbetar med att arrangera scenkonst i Karlshamn. Bli medlem så får du kontinuerligt information om vår verksamhet, medlemsrabatt och mycket annat. Givetvis får du vara med på årsmötet där du kan vara med och påverka verksamheten.

Vi verkar för ett aktivt kulturliv i Karlshamn och vi är en viktig komponent i detta arbete. Basen i verksamheten utgörs av de 20 gästspelsföreställningar vi arrangerar i Karlshamn årligen. Stadsteatern och Lokstallarna är våra huvudscener men föreställningar ges också på landsbygden. Vi verkar för att ge en bred repertoar som ska tillgodose alla smakriktningar. Det är viktigt för oss att även den smalare scenkonsten ryms i vårt repertoarval. Det är mycket värdefullt för oss att vi i vår verksamhet inte behöver se ekonomisk vinst i våra arrangemang utan ges möjligheten att verka för det vi tror på. För att försäkra oss om att få behålla vår stora repertoar och bredd, har vi flera samarbetsavtal som garanterar Karlshamnsborna att turnéerna stannar till här.

Utöver Riksteatern är exempel på samarbetspartners Regionteatern Blekinge Kronoberg. Vi för ständigt diskussioner med producenter och fria teatergrupper runt om i Sverige. Varmt välkommen att möta ossi våra teatersalonger!

Som medlem får du ett Scenpasskortet som är ett unikt förmånskort för medlemmar i Riksteatern. Med Scenpass i din hand är du förmånsgäst på många teatrar i Sverige. Scenpass är ett initiativ från Riksteatern som genom samarbeten med teatrar i hela landet kan erbjuda dig alla dessa förmåner.

Medlemskap för en person kostar 160 kr/år, familjemedlem 80 kr, ungdom t o m 25 år 50 kr. Medlemskapet är personligt.

Presenttips! Ge bort ett presenkort på valfri föreställning. Gå in via vår webbplats riksteatern.se/karlshamn och klicka på köp presentkort här och välj valfri valör.

Våra biljetter kan du köpa här på vår webbplats eller på Lundins bokhandel och Stora Coop.

Vi vill gärna ha in synpunkter från vår publik. Har du något som du vill att vi ska få reda på eller rosa, risa oss vänd dig då till ordförande Folke Dahlrot:
Mail: f.dahlrot@gmail.com

Förtroendevalda: